Τρίτη 30 Ιουλίου 2019

GP ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ – ΑΓΩΝΑΣ: ΑΠΟΛΥΤΟ ΧΑΟΣ ΣΤΟ HOCKENHEIM, ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΝΙΚΗ VERSTAPPEN!



Στο βρεγμένο Hockenheimring, ο Max Verstappen πήρε την νίκη σε έναν από τους καλύτερους αγώνες όλων των εποχών με πολλές εγκαταλείψεις, μεταβολές στην κατάταξη και τρομερές στρατηγικές! Δεύτερη θέση για τον Sebastian Vettel, τρίτος ο Daniil Kvyat! Εκτός βαθμών οι 2 Mercedes!

O γύρος σχηματισμού πραγματοποιήθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, μιας και η βροχή έπεφτε από νωρίς και η πίστα ήταν τελείως βρεγμένη. Το τρενάκι πίσω του συνεχίστηκε για αρκετούς γύρους, χωρίς όμως ο αγώνας να έχει ξεκινήσει. Κάποιοι οδηγοί ανέφεραν μέσω ασυρμάτου ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας μπορούσε να βγει από την πίστα, αφού οι συνθήκες είχαν βελτιωθεί μετά από έναν με δυο γύρους. Τελικά το safety car επέστρεψε στο pit lane, ο αγώνας ξεκίνησε με κανονική εκκίνηση (standing start) και θα διαρκούσε για 64 γύρους, αντί για 67.

Στην εκκίνηση, όλοι έφυγαν σχετικά καλά, εκτός από τις δυο Red Bull. Ο Raikkonen είχε εξαιρετική εκκίνηση και βρέθηκε 3ος, το ίδιο και οι δυο Ferrari (Leclerc 6ος, Vettel 14ος). Ο Perez ήταν το πρώτο θύμα της βρεγμένης πίστας, ο οποίος σπίναρε στην έξοδο μιας στροφής και χτύπησε σε τοίχο. Το safety car επανήλθε στην πίστα και πολλοί ήταν οι οδηγοί που βούτηξαν στα pits, κυρίως για σετ intermediate ελαστικών, με τους Vettel και Albon να είναι οι πρώτοι. Στην αμέσως επόμενη ευκαιρία, σταμάτησε και το μεγαλύτερο μέρος του grid. Οι Magnussen και Stroll επέλεξαν να μην σταματήσουν και ανέβηκαν σημαντικά, στην 2η και 5η θέση αντίστοιχα.

Με το πέσιμο της πράσινης σημαίας, οι Hamiton και Bottas βρίσκονταν και πάλι μπροστά, ενώ ο Verstappen βρέθηκε στην 3η θέση. Ο Leclerc πίεζε τον Magnussen για την 4η θέση. Σε μια κίνηση, ο Μονεγάσκος πέρασε τον Δανό και τον έβαλε σε μειονεκτική θέση απέναντι στον Hulkenberg, ο οποίος τον πέρασε και αυτός. Παράλληλα, ο Vettel είχε ανέβει στην 8η θέση μόλις στον 7ο γύρο, εκμεταλευόμενος τα intermediate ελαστικά του. Τελικά αποδείχτηκε ότι όσοι δεν σταμάτησαν και κράτησαν τα wet ελαστικά, είχαν ένα σημαντικό μειονέκτημα.

Ο Magnussen είχε επομένως μεγάλο πρόβλημα και έπεσε στην 8η θέση, πίσω από τους Raikkonen, Magnussen και Vettel. Ο Δανός έχασε και άλλες θέσεις, ενώ η Haas τον έβαλε στα pits στον 9ο γύρο, μιας και το ρίσκο δεν απέδωσε. Οι αγωνοδίκες ανακοίνωσαν ότι θα εξέταζαν ένα unsafe release του Leclerc, ο οποίος βγήκε από το box του πολύ κοντά στον Grosjean, κάτι που ανάγκασε τον Γάλλο να φρενάρει απότομα.

Ο ρυθμός του αγώνα έπεσε μέτα τον 12ο γύρο. Ο Hulkenberg παρέμενε στην 5η θέση, με αρκετή διαφορά από τον 4ο Leclerc και τον 6ο Raikkonen. Ο Vettel είχε πάλι κάποιο πρόβλημα με το turbo, καθώς υπήρχε επικοινωνία μεταξύ των μηχανικών για διαφορετικές ρυθμίσεις που θα μπορούσε να βάλει ο Γερμανός. Στον 15ο γύρο, ο Ricciardo εγκατέλειψε λόγω αστοχίας του κινητήρα. Το συμβάν αυτό έφερε την εμφάνιση του virtual safety car, κάτι που οδήγησε σε ένα νέο κρεσέντο από pit stops.

Ο Leclerc μπήκε για ένα νεο σετ intermediate ελαστικών, κάτι που τον βοήθησε, παρά το γεγονός ότι το pit stop ήταν αργό. Ο Μονεγάσκος διατήρησε την 4η θέση του. Το DRS ενεργοποιήθηκε και ο Verstappen επιτέθηκε στον Bottas, αλλά έκανε λάθος και έχασε πολύ χρόνο. Ο Hulkenberg πίεζε τον Raikkonen και τελικά τον πέρασε. Ο Sainz βγήκε εκτός πίστας στην προτελευταία στροφή, αλλά συνέχισε πίσω από τον teammate του, Norris, στην 14η θέση.

Στον 22ο γύρο, η βροχή επέστρεψε, καθώς οι πρώτες σταγόνες άρχισαν να πέφτουν στο pit lane. Παρ’ όλα αυτά, ο Vettel μπήκε δυο γύρους μετά για ένα σετ μαλακών ελαστικών, μιας και η πίστα έχει στεγνώσει, εκτός από το τρίτο sector. Στον 26ο, ο Verstappen «αντέγραψε» τους Magnussen και Vettel και σταμάτησε για ένα σετ μεσαίων ελαστικών.

Μέσα σε ένα διάστημα λίγων μόνο γύρων, ο Norris αντιμετώπισε ένα πρόβλημα με τα υδραυλικά της McLaren του και εγκατέλειψε. Ο Verstappen έκανε ένα spin 360 μοιρών, αλλά συνέχισε τον αγώνα χωρίς κανένα πρόβλημα. Ο Leclerc μπήκε για ένα σετ μαλακών και βγήκε στην δεύτερη θέση, μπροστά από τους Bottas και Verstappen, ενώ ένα κακό pit stop από τον πρωτοπόρο Hamilton μείωσε την διαφορά του από τον Μονεγάσκο.

Ο αγώνας έλαβε μια απίστευτη τροπή ξαφνικά, καθώς η βροχή δυνάμωσε. Ο Leclerc βγήκε εκτός πίστας προς το τέλος του γύρου και εγκατέλειψε αφού κόλλησε στα χαλίκια! Το αυτοκίνητο ασφαλείας βγήκε αμέσως. Στο ίδιο σημείο περίπου βγήκε όμως και ο Hamilton, χτυπώντας στα προστατευτικά και σπάζοντας την μπροστινή πτέρυγα! Οι μηχανικοί της Mercedes δεν τον περίμεναν να μπει στα pits και δεν ήταν έτοιμοι, με το pit stop του να κρατά πολλά δευτερόλεπτα! Έτσι ο Βρετανός βγήκε στην 5η θέση! Στον 31ο γύρο και πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, η κατάταξη ήταν Verstappen, Hulkenberg, Bottas, Albon, Hamilton, Sainz, Raikkonen, Vettel, Gasly, Giovinazzi, Kvyat, Magnussen, Grosjean, Russell, Kubica και Stroll.

Στην επανεκκίνηση, ο Vettel είχε μια μάχη με τον Gasly για την 8η θέση. Παράλληλα, ανακοινώθηκε ότι ο Hamilton είχε μια ποινή 5 δευτερολέπτων, καθώς πέρασε από την λάθος μεριά του κώνου για να μπει στα pits. Μετά από μερικούς γύρους μόνο, οι Bottas και Hamilton πέρασαν τον Hulkenberg, αφήνοντάς τον στην 4η θέση. Ο Vettel φάνηκε να είχε κολλήσει στην 8η θέση, μέχρι που ο Raikkonen είχε μια έξοδο και έχασε θέσεις, ενώ ο πρωτοπόρος Verstappen σημείωσε τον γρηγορότερο γύρο.

Η καλή μέρα του Nico Hulkenberg τελείωσε απότομα, καθώς είχε έξοδο και κόλλησε στα χαλίκια, σε ένα συμβάν παρόμοιο με του Leclerc! To safety car επανήλθε στην πίστα, προκειμένου να βγει η ακινητοποιημένη Renault από την παγίδα. Ο Vettel μπήκε στα pits για ένα νέο σετ intermediate ελαστικών, ενώ το ίδιο έκανε και ο Verstappen, διατηρώντας την πρωτιά και το πλεονέκτημα απέναντι σε όλα τα μονοθέσια πίσω του, τα οποία είχαν πιο παλιά σετ intermediate. O Stroll ρίσκαρε ξανά και άλλαξε σε ένα σετ στεγνών ελαστικών, ποντάροντας στην πρόβλεψη ότι δεν θα έβρεχε από εκείνο το χρονικό σημείο και έπειτα.

Στην δεύτερη επανεκκίνηση, ο Vettel κινήθηκε επιθετικά και πέρασε τον Giovinazzi. Ένα λάθος του Hamilton έδωσε μια ευκαιρία στον Albon, αλλά ο νεαρός έκανε λάθος και έτσι βρέθηκε πίσω από τον Vettel! O Verstappen πραγματοποίησε το πέμπτο pit stop του για ένα σετ στεγνών ελαστικών. Το μπαράζ pit stop που ακολούθησε ανακάτεψε και πάλι την κατάταξη, πλην του πρώτου Verstappen. Στον 49ο γύρο η πίστα είχε στεγνώσει και τα στεγνά ελαστικά ήταν ξεκάθαρα πλέον τα κατάλληλα. Ο Hamilton είχε πέσει στην 12η θέση, μετά την έκτιση της ποινής του. Ο Kvyat και ο Stroll ήταν στην δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα, καθώς το ρίσκο τους απέδωσε με την αλλαγή στα στεγνά ελαστικά από νωρίς. Ο Hamilton είχε και άλλη έξοδο, χαλώντας και άλλο την ημέρα του Βρετανού πεντάκις πρωταθλητή.

O Vettel είχε πολύ καλό ρυθμό και σημείωσε τον ταχύτερο γύρο. Ενώ οι Kvyat και Stroll κρατούσαν καλά στις θέσεις του βάθρου, ο Bottas είχε έξοδο και εγκατέλειψε! Το safety car εμφανίστηκε και πάλι, ενώ πραγματοποιήθηκαν και πάλι pit stops για νέα ελαστικά. Στην επανεκκίνηση, ο Vettel ανέβηκε στην 4η θέση, ενώ σύντομα πέρασε και τον Stroll για την 3η θέση! Ο Gasly προσπάθησε να περάσει τον Albon, αλλά χτύπησε την μπροστινή του πτέρυγα και εγκατέλειψε! Ο Vettel τελικά πέρασε και τον Kvyat για την δεύτερη θέση, αφήνοντάς τον στο τρίτο σκαλί του βάθρου, ενώ ο Verstappen αναδείχθηκε νικητής ενός από τους πιο δραματικούς αγώνες που έχει δει ποτέ η Formula 1!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου