Κυριακή 26 Μαΐου 2019

GP Μονακό: Πρίγκιπας ο Χάμιλτον



Ο Λιούις Χάμιλτον άντεξε με το ίδιο σε -μέσης- γόμας για 60 γύρους στις επιθέσεις του Φερστάπεν, για να κερδίσει και στο Μονακό! – Ο Φερστάπεν έχασε τη 2η θέση λόγω ποινής, στο βάθρο Φέτελ-Μπότας.

Με μια μονομαχία που θύμισε εκείνη του Άιρτον Σένα με τον Νάιτζελ Μάνσελ πριν από 26 χρόνια στους δρόμους του Μονακό, ο Λιούις Χάμιλτον κράτησε σχεδόν για το μισό Γκραν Πρι πίσω του τον ταχύτερο -λόγω ελαστικών- Μαξ Φερστάπεν για να κερδίσει τη νίκη στον 6ο φετινό αγώνα της F1, και να την αφιερώσει στον εκλιπόντα Νίκι Λάουντα.
Καθώς ο Χάμιλτον κέρδισε μια από τις δυσκολότερες νίκες της καριέρας του, με ιδιαίτερα φθαρμένα ελαστικά -που είπε ότι του θύμισαν το GP Κίνας το 2007- o Μαξ Φερστάπεν δεν κράτησε τη δεύτερη θέση που κατέκτησε στην πίστα.
Νωρίτερα ο Ολλανδός είχε δεχθεί ποινή 5 δευτερολέπτων για τη σύγκρουσή του με τον Βάλτερι Μπότας μέσα στα πιτς, καθώς οι αγωνοδίκες έκριναν ότι η ομάδα τον αποδέσμευσε ενώ διερχόταν ο Φινλανδός. Έτσι, δεδομένου ότι ο Σεμπάστιαν Φέτελ και ο Μπότας τερμάτισαν λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα πίσω από τον Φερστάπεν, ήταν εκείνοι που κατέκτησαν τις δύο πλευρικές θέσεις του βάθρου, δίπλα στον Χάμιλτον.
Ο Χάμιλτον κράτησε την πρωτοπορία του στην εκκίνηση από τους Μπότας, Φερστάπεν και Φέτελ, και οι τέσσερις τηρούσαν στάση αναμονής στους πρώτους γύρους διαφυλάσσοντας τα ελαστικά τους, για το ενδεχόμενο να αντέξουν αν τυχόν καθυστερούσε να έρθει η βροχή - η οποία εντέλει δεν ήρθε ποτέ. Την ίδια στιγμή, ο Σαρλ Λεκλέρκ έκανε πράξη την υπόσχεσή του να ρισκάρει και ανέβηκε στην 12η θέση, πριν προσκρούσει στη μπαριέρα εσωτερικά της Λα Ρασκάς -στον 12ο γύρο- καθώς καταδίωκε τον Νίκο Χούλκενμπερκ. Αυτό έβγαλε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, το οποίο εκμεταλλεύτηκαν οι τέσσερις πρωτοπόροι για να απαλλαγούν από τη μαλακή γόμα. Ο Χάμιλτον και ο Μπότας έβαλαν τη μέση, ενώ οι Φερστάπεν-Φέτελ τη σκληρή.
Τότε συνέβη το επεισόδιο μεταξύ Φερστάπεν-Μπότας. Η RBR αποδέσμευσε τον Ολλανδό καθώς διερχόταν ο Φινλανδός, και στη συνέχεια ο Φερστάπεν ώθησε τον Μπότας προς τον τοίχο των πιτς, για να βγει, τελικά, κερδισμένος της μάχης. Ατυχώς για τον Μπότας, το συμβάν επέφερε κλατάρισμα πίσω δεξιά, το οποίο άλλαξε στον επόμενο γύρο τοποθετώντας τη σκληρή γομα με δεύτερο πιτ-στοπ. Και, ατυχώς για τον Φερστάπεν, το συμβάν επέφερε την ποινή των 5 δευτερολέπτων.
Ο Χάμιλτον γρήγορα διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να φέρει τη μέση γόμα στο παράθυρο θερμικής λειτουργίας και δεν κατάφερε να οικοδομήσει διαφορά από τον Φερστάπεν, που έμενε κολλημένος στο κιβώτιο ταχυτήτων της Mercedes. Για 60 γύρους ο Άγγλος αμυνόταν, αλλά τα πράγματα έγιναν ακόμα χειρότερα όταν άρχισε η φθορά των μαλακότερων ελαστικών του, καθώς ο Φερστάπεν είχε την πολύ ανθεκτικότερη σκληρή γόμα. Ο Ολλανδός αποφάσισε να γίνει απειλητικός στους τελευταίους δέκα γύρους.
Ώσπου, στον προτελευταίο γύρο ο Φερστάπεν έκανε την επίθεσή του στην έξοδο του τούνελ, καθυστέρησε τα φρένα του καθώς ο Χάμιλτον έμπαινε στην επερχόμενη αριστερή στροφή, και οι δύο ακούμπησαν. Ωστόσο, δεν υπήρξαν περαιτέρω συνέπειες, και ο Χάμιλτον κέρδισε την πιο δύσκολη φετινή του νίκη, αυξάνοντας τη διαφορά του στη βαθμολογία από τον Μπότας στους 17 βαθμούς.
ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου